Șinele de tramvai din București sunt din ce în ce mai aproape de a fi reparate. Nicuşor Dan: Faza de depunere a ofertelor la licitaţie s-a încheiat

Șinele de tramvai din București sunt din ce în ce mai aproape de a fi reparate. Nicuşor Dan: Faza de depunere a ofertelor la licitaţie s-a încheiat

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că s-a încheiat faza de licitaţie pentru refacerea a 50 de kilometri de linii de tramvai Bucureşti. Lucrările de restaurare vizează zone importante ale orașului.

În septembrie 2022, Nicuşor Dan a anunţat că vor fi reparaţi 50 de kilometri de linii de tramvai din Bucureşti. La sfârșitul lunii ianuarie 2023, Primarul a anunțat că 10 companii s-au arătat interesate de licitația organizată pentru realizarea proiectului de infrastructură.

Acum, pe 22 martie 2023, Primarul Capitalei a raportat că faza de depunere a ofertelor a fost finalizată și că municipalitatea a primit oferte pentru 11 din cele 15 parcele din compartiment.

„Modernizarea infrastructurii de transport public este prioritatea mea principală și vom continua să investim în acest domeniu în acest an”, a spus Nicușor Dan.

Primarul Capitalei a spus că dorește modernizarea a 50 de kilometri de linii de tramvai amplasate în zone importante ale Bucureștiului. Acestea sunt situate pe drumuri majore cu trafic intens, cum ar fi:

  • Bulevardul Theodor Pallady,
  • Bulevardul 1 Decembrie 1918,
  • Bulevardul Basarabia,
  • Calea Călărașilor,
  • Bulevardul Corneliu Coposu,
  • Bulevardul Pache Protopopescu,
  • Strada Traian,
  • Strada Grigore Cobălcescu,
  • Bulevardul Gloriei,
  • Strada Vasile Lascăr,
  • Strada Lizeanu,
  • Bulevardul Lacul Tei,
  • Șoseaua Petricani,
  • Bulevardul Dimitrie Pompeiu,
  • Bulevardul Mărășești,
  • Bulevardul Expoziției,
  • Bulevardul Camil Ressu,
  • Bulevardul Barbu Văcărescu,
  • Bulevardul Bucureștii Noi,
  • Calea Griviței,
  • Bulevardul Ion Mihalache,
  • Bulevardul Chișinău, etc.

Durata lucrărilor de restaurare este următoarea: 6 luni – pentru proiectare, 12 luni – pentru execuție. Termenii se aplică fiecărui lot separat.

Potrivit lui Nicuşor Dan, proiectul de reparare a tramvaiului este cea mai mare achiziţie publică întreprinsă vreodată de PMB. Valoarea totală a investiției este de aproximativ 1,9 miliarde lei.

Noi anunțuri imobiliare în București: Apartament Uptown cu buncăr + panouri fotovoltaice

Noi anunțuri imobiliare în București: Apartament Uptown cu buncăr + panouri fotovoltaice

EnVogue Residence- Iuliu Maniu va finaliza prima fază de construcție în termen de o lună. Zona rezidențială este situata în apropierea stațiilor de metrou Preciziei si Păcii.

Prima clădire finalizată va fi Clădirea C, care va conține 165 de apartamente. Echipa de constructii pune in prezent ultimele finisaje la interiorul caroseriei.

Compania dezvoltatoare se află în prezent în faza de construcție a Blocului B, care include 210 apartamente (unul până la trei dormitoare, plus penthouse-uri).

Radu Dumitrescu, director de vânzări EnVogue Residence, a declarat într-un comunicat:

„Pentru că am avut o iarnă călduroasă, am putut continua să lucrăm în mod constant la complexul EnVogue Residence – Iuliu Maniu, așa că acum ne apropiem de predarea primei faze. Odată finalizată preluarea ne vom concentra pe finalizarea fazei a doua. , Adică corp B, care se preconizează a fi livrat până la sfârșitul acestui an. În prezent, mai mult de jumătate din apartamentele dezvoltate în cele două faze sunt (pre)contractate, iar cele mai căutate sunt single. -unități de cameră, care sunt două camere. Până acum, majoritatea clienților noștri au fost în Cumpărare pentru uz propriu este luat în considerare, dar am vorbit și cu investitori care sunt interesați să închirieze în continuare aceste proprietăți.”

EnVogue Residence- Iuliu Maniu este situata in vestul Bucureștiului, in Bulevardul Iuliu Maniu, nr.586-590.

Ansamblul rezidențial a investit aproximativ 40 de milioane de euro de către dezvoltatorii locali.

Complexul este format din trei clădiri, fiecare împărțită în două părți, pentru a introduce pe piață apartamente" 4411 target="_self">apartamente noi pentru clasa de mijloc.

Tip apartament:

  • garsoniera
  • studiouri
  • apartament cu 2 camere
  • apartament cu 3 camere
  • penthouse-uri

Clădirile din cadrul proiectului sunt generoase ca dimensiuni și peste media obișnuită pe segment. Spațiul util al unei garsoniere este mai mare de 42 de metri pătrați, un apartament cu două dormitoare este de obicei mai mare de 60 de metri pătrați, iar un apartament cu trei dormitoare este mai mare de 92 de metri pătrați.

In plus, echipamentele si finisajele sunt de o categorie premium, tocmai pentru a aduce confortul dorit locuitorilor.

Radu Dumitrescu a mai spus:

„Încă din primele etape de concepție am pus un accent deosebit pe calitatea vieții pe care am asigura-o viitorilor chiriași ai complexului, fie că sunt proprietari sau chiriași, de aceea, pe lângă suprafețe generoase, materiale de calitate și finisaje de calitate. , În plus, am inclus în proiect o caracteristică foarte importantă de siguranță a chiriașului, adăposturile antiderapante (unul pe bloc.) De asemenea, am instalat primele panouri fotovoltaice din proiect la începutul acestui an, astfel încât rezidenții noștri se vor putea bucura de confortul și beneficiile energiei regenerabile.”

Primele clădiri variază în înălțime de la 6 la 9 etaje, cu fundații de tip general orizontal, cu două subsoluri, și structuri pe cadre de beton cu cărămizi Porotherm pentru compartimentele interioare.

Viitorii chiriași vor folosi următoarele facilități strict în zona rezidențială:

  • spații verzi
  • zona de promenadă
  • loc de joaca pentru copii
  • spații comerciale
  • restaurant
  • Sală de fitness
  • supermarket
  • stații de încărcare EV

Dezvoltatorul local EnVogue Residence are aproximativ 9 ani de experiență pe piața rezidențială din și în jurul capitalei. Are un portofoliu de 5 proiecte finalizate cu adaugarea unui proiect in constructie, Envogue Residence- Iuliu Maniu.

Obiectivele companiei includ: siguranța și confortul chiriașilor săi, acces facil la transportul public și principalele atracții ale orașului.

Metrou Otopeni. Este oficial! Partea 2 TOKYO – Contractul pentru Aeroportul Henri Coandă ar putea fi semnat

Metrou Otopeni. Este oficial! Partea 2 TOKYO – Contractul pentru Aeroportul Henri Coandă ar putea fi semnat

După nicio contestație, Metrorex poate semna contractul pentru aeroportul Henri Coandă al tronsonului 2 al autostrăzii Tokyo-M6. A anunţat, joi, secretarul de stat la Transporturi Irinel Ionel Scrioşteanu. Reamintim că oferta de la asociația turco-română Gulermak – Somet a fost desemnată câștigătoarea acestui contract.

„Licitația tronsonului 2 al autostrăzii M6 de la Băneasa la Otopeni a fost o surpriză plăcută. Împotriva notificării rezultatelor licitației în termenul legal nu a fost formulată nicio contestație, astfel încât Metrorex a putut iniția contractul cu adjudecatarul desemnat de către Procedurile contractuale ale Comitetului de Evaluare”, a spus secretarul de stat.

Etapa 2: Ruta Tokyo – Aeroportul Henri Coandé are o lungime de 7,6 kilometri și include 6 stații:

– Washington
– Paris
– Bruxelles
Otopeni
– Ion IC Brătianu
– Aeroportul Otopeni

Valoarea contractului 1,27 miliarde lei (fără TVA) din fonduri externe nerambursabile, câștigător GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. Aveți la dispoziție 48 de luni de la data comenzii pentru a începe lucrările.

Responsabilul Ministerului Transporturilor a amintit că în toamna anului 2021 va fi deblocat proiectul autostrăzii M6 tronsonul 2, urmat de o licitație.

„Pentru Partea 1, situată între Gara 1 Mai și Tokyo, faza de proiectare a ajuns în stadiul final și au început pregătirile pentru execuția inginerească”, a spus Scrioșteanu.

Modernizarea Gării de Nord Bucureşti. 3 companii au depus oferte pentru prima fază a proiectului

Modernizarea Gării de Nord Bucureşti. 3 companii au depus oferte pentru prima fază a proiectului

Trei companii din România au depus oferte pentru prima fază a modernizării Gării de Nord a Bucureștiului. Contractul este în valoare de aproximativ 471,15 milioane lei, fără TVA, și este finanțat prin schema de transport.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat pe Facebook: „Au fost depuse 3 licitații pentru modernizarea Gării de Nord București (Faza 1)!”

Aceasta este prima fază a proiectării și implementării modernizării Gării de Nord București, pentru care au licitat 3 companii românești.

Valoarea estimată a contractului este de 471,15 milioane lei, fără TVA, finanțat prin Programul Transport (PT). Proiectare și Execuție Lucrări – 55 de luni după cum urmează:

  • Perioada maximă de proiectare este de 9 luni,
  • Perioada de executare este de 46 de luni.

CFR Infrastructura anunta ca urmatoarele 3 firme romanesti au depus licitatii pentru proiectarea si executia lucrarilor de renovare/integrare/reabilitare STATII CF GARA DE NORD BUCURESTI (Faza 1):

  • CMA CONSTRUCT DEVELOPMENT;
  • CONSTRUCȚII ERBAȘU;
  • GDO MOV IMPEX SRL.

Prima etapă – proiectarea și implementarea proiectului de modernizare a Gării de Nord București, inclusiv integrarea fațadei, acoperișului, dotărilor și amenajarea spațiilor publice în cele 3 părți ale clădirii:

  • Corpul A: imobile Bd. Dinicu Golesc;
  • Corpul B: centru, coloane, casa de bilete clasa I;
  • Corpul C: casa de bilete clasa a II-a, Calea Griviței.

Obiective:

  • Modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de Nord București;
  • modernizarea spaţiilor destinate publicului călător, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi;
  • elemente care sa asigure siguranța si confortul pasagerilor – balustrade, rampe pentru persoane cu handicap, lifturi, sisteme de control acces;
  • Crearea unui spațiu verde central cu zonă de așteptare pentru publicul în tranzit;
  • Renovarea zonei corespunzătoare a terminalului de pasageri Gara de Nord conform principiilor smart city/creative city/green city;
  • Sistem nou de ventilație/încălzire;
  • Modernizarea sistemelor de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc.;
  • Modernizarea sistemului informatic public turistic și a echipamentelor de telecomunicații

„Investiția urmărește să transforme Gara de Nord într-un punct intermodal modern, transformând-o totodată într-un cartier de afaceri atractiv în capitală”, a spus ministrul transporturilor.

Lucrările la canalul comun au fost reluate. Primăria Sectorului 4: Se instalează un nou sistem suplimentar de semnal de altitudine

Lucrările la canalul comun au fost reluate. Primăria Sectorului 4: Se instalează un nou sistem suplimentar de semnal de altitudine

Începând de miercuri, 8 martie 2023, PS4 a anunțat că va fi instalat un nou sistem suplimentar de semnalizare cu o înălțime maximă admisă de 3,5 metri pentru traficul care trece prin Pasaj Unirii. Primele lucrări au vizat reconfigurarea zonei de mijloc a Bulevardului Dimitrie Cantemir.

„Primele astfel de lucrări vor fi realizate pe axa drumului, inclusiv reconfigurarea zonei de mijloc a B-dul Dimitrie Cantemir. Mai exact, în primul rând, se va realiza un pătrat cu lățimea de aproximativ 1 metru. între sensurile de circulație, care va avea un dublu rol, pe de o parte, va separa fluxul de trafic, iar pe de altă parte, va susține fundația noii porți de semnalizare, precum și poarta de măsurat” , transmite Primăria Sectorului 4.

Circulația rutieră la intrare și în interiorul pasajului va fi restricționată parțial pe ambele sensuri pe una dintre cele două benzi pe toată durata proiectului.

Noul sistem suplimentar care urmează să fie instalat a fost proiectat de experți de la Universitatea de Arhitectură și Tehnologie București și experți din cadrul Brigăzii de Poliție Rutieră. Aprobat de Comitetul de Circulație Tehnologică al Guvernului Capitalei:

  • noi uși premarcate pentru înălțimi maxime admise, asociate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere și panouri informative LED;
  • Porți noi de contoare, aferente semnalelor noi la sol (crearea de noi piețe, benzi cu sisteme rezonatoare și benzi speciale pentru scoaterea vehiculelor supradimensionate din zonele dedicate pasajelor de acces).

In ceea ce priveste sistemul ce urmeaza a fi implementat la intrarea in Pasaj Unirii pe bulevardul Dimitrie Cantemir, transmisie PS4:

Prima poartă de presemnalizare va fi instalată în apropierea intersecției cu B-dul Mărășești, la aproximativ 160 de metri în fața porții contorului. Această structură va fi reprezentată de un cadru metalic în formă de litera L inversată, și va purta un semn care limitează înălțimea maximă admisă și un lanț care atârnă la 3,5 metri deasupra drumului și acționează ca un avertisment sonor.”

Poarta de presemnalizare va fi echipată cu camere și senzori electronici pentru a înregistra încălcarea și a transmite informațiile către o a doua clădire, care va fi instalată la aproximativ 130 de metri în fața porții de încălcare. Pe lângă indicatoarele de restricție de înălțime, turnichetele vor avea panouri informative electronice care vor afișa numărul de înmatriculare al autovehiculelor mai înalte de 3,5 metri și traseul care trebuie urmat de șoferi în vederea ieșirii pe banda de acces.

După primele două uși menționate mai sus, instalați o alta, care servește și ca avertizare de limită de înălțime. Clădirea va fi dotată cu lanțuri, camere și senzori pentru a transmite informații privind depășirea înălțimii maxime admise către o nouă poartă instrumentată, care va fi instalată înainte de intrarea în pasajul comun.

Fabricat din metal, are funcția de bază de a opri orice vehicul a cărui înălțime depășește 3,5 metri, pe lângă clasicul semn cu inscripția limită de înălțime, va avea și panou de afișare electronică și semafoare inteligente, conform informațiilor transmise prin senzorul porților de pre-semnal va afișa roșu timp de 10 secunde când este detectată o supradimensionare. În acest interval, șoferii de vehicule supradimensionate sunt atenționați vizual prin panouri LED să nu mai continue și să utilizeze benzile dedicate părăsirii zonei asociate cu pasajul de acces. Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri literalmente la poarta de bord!

În ceea ce privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității spre B-dul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de contor, vor fi implementate doua porți pentru a indica înălțimea maximă admisă, similare celor de mai sus.

Sfat: Panourile de avertizare si sistemul electronic de semafoare care vor fi instalate la cele două intrări în Pasajul Unirii, vor fi capabile și pentru situații de urgenta (incendii, inundații, accidente etc.) în tunelurile rutiere.

Licitație pentru ridicarea trecerilor de pietoni în apropierea școlilor și a zonelor aglomerate din Sectorul 3. Este un proiect de peste 25 de milioane de lei

Licitație pentru ridicarea trecerilor de pietoni în apropierea școlilor și a zonelor aglomerate din Sectorul 3. Este un proiect de peste 25 de milioane de lei

Consiliul Sectorului 3 a anunțat o licitație pentru lucrări de îmbunătățire a trecerilor de pietoni și a intersecțiilor din apropierea școlilor și a zonelor aglomerate.

Valoarea totală estimată este de aproximativ 25 de milioane de lei, iar licitația se va desfășura cu o procedură simplificată.

Termenul acordului-cadru este de 24 de luni, iar Sectorul 3 va semna 10 contracte pe 12 luni și 20 contracte pe 24 de luni. Acordă dreptul de a încheia contracte în funcție de nevoi și bugetul alocat.

Pentru oferte:

  • Partea financiara va reprezenta 80%
  • 10% din experienta managerului de contract
  • Demonstrează o metodă adecvată pentru a se asigura că lucrările sunt efectuate în proporție de 10% conform parametrilor de calitate solicitați.

Ofertanții trebuie să demonstreze o cifră de afaceri medie anuală de cel puțin 5.000.000 de lei pentru exercițiile financiare 2019, 2020 și 2021.

De asemenea, trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani a întreprins și finalizat lucrări similare cu o valoare cumulată de minim 5.131.632 lei (fără TVA) și maximum 2 contracte.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 martie 2023.

Au fost raportate mașini parcate ilegal în apropierea trecerilor de pietoni sau a instituțiilor de învățământ din mai multe cartiere ale Bucureștiului.

În 2021, vor fi 80 de accidente grave pe trecerile de pietoni. Accidentul s-a soldat cu 17 morți, 63 răniți grave și 2 răniți ușoare.

Excursia anunțată la acea vreme:

„Motiv: Traversarea neregulată, neacordarea de prioritate pietonilor, viteza neadaptată la condițiile de drum, neacordarea de prioritate vehiculelor. Neacordarea priorității pietonilor (21%) este a doua cauză principală de accidente grave în municipiul București. primul este încălcarea pietonilor, al treilea este viteza”

Licitație pentru ridicarea trecerilor de pietoni în apropierea școlilor și a zonelor aglomerate din Sectorul 3. Este un proiect de peste 25 de milioane de lei

Pentru parcări ilegale, codul rutier prevede o amendă de la 290 la 435 lei plus două puncte de demerit. Pentru parcări ilegale, Codul Rutier prevede o amendă de la 580 la 725 lei și 3 puncte de demerit.

Brigada Rutieră sfătuiește șoferii să nu parcheze în apropierea trecerilor de pietoni și să acționeze în mod responsabil.

A început construcția pe Drumul Osiei din Sectorul 6, care face legătura între Iuliu Maniu și Militari Residence. Bucureștenii din zonă au depus și ei o petiție pentru a o repara

A început construcția pe Drumul Osiei din Sectorul 6, care face legătura între Iuliu Maniu și Militari Residence. Bucureștenii din zonă au depus și ei o petiție pentru a o repara

Drumul Hosea așteaptă de mult să fie reparat, iar în sfârșit urmează să fie reparat.

Potrivit PS6, drumul care face legătura între Iuliu Maniu și Militari Residence va avea piste pietonale și pentru biciclete:

„Drumul va fi construit la standarde normale, cu poteci pietonale și pentru biciclete. ”
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a anunţat că au început lucrările la Şoseaua Osiei, a semnat ieri după-amiază autorizaţia de începere a lucrărilor pe şantier, care se va desfăşura în două etape.

Motivul întârzierii este că se spune că o companie a dat în judecată PS6:

„Primarul Ciprian Ciucu a semnat după-amiază autorizația de șantier, lucrarea se va face în doua faze, pentru că ne dă în judecată o firma. De aceea amânăm execuțiile. “

Potrivit primarului, lucrarea este împărțită în două părți:

  • Primul tronson, la 500 de metri, de la Iuliu Maniu, lucrăm acum la primăvară, imediat;
  • cel de-al doilea, lung de 270 de metri, până la Chiajna, imediat ce se va termina procesul

Ciprian Ciucu a mai spus că drumul Osiei al Militari ar fi de un standard decent: „Am spus că sunt ocupat, sunt ocupat! Am semnat licența pentru a ridica Drumul Osiei al Militari la un standard decent. Deci luna aceasta începe mobilizarea șantierului și ingineria. Dacă nu am fi fost amânați de procese (o firmă ne-a dat în judecată rușinos să expropriem un metru lățime!) și birocrație, am fi fost gata să începem și treaba s-ar fi făcut demult.”

Alte drumuri de pe agenda PS6 sunt Drumul Roşii, Drumul Belşugului şi Strada Viscolului. În Valea Largă, lucrările au început pe 29 noiembrie 2022.

Cetăţenii Sectorului 6 au făcut chiar o petiţie pentru refacerea Şoselei Osiei. Ei spun că drumul nu a fost niciodată o prioritate pentru autorități:

„Având în vedere că an de an, din ce în ce mai multe familii se mută în acest cartier, acest pasaj nu a fost niciodată modernizat și nimeni nu s-a arătat interesat de a-l moderniza și de a crea condiții decente pentru activitatea de circulație, pietonii și mașinile trec prin zona”

Cine a redactat petiția a scris și o listă cu nevoile comunității. acestea sunt:

  • spatiu pietonal;
  • benzi de transport fără gropi și lărgirea drumului;
  • indicatoare rutiere;
  • treceri de pietoni si piete;
  • Sistem de iluminat public util pe timp de noapte
  • Eliminați câinii fără stăpân
  • Schimbat sistemul de semafor de la intersectia Drumul Osiei si Iuliu Maniu deoarece nu functiona intotdeauna corespunzator
  • Limitări încă ale imaginilor furnizate pentru Metro Militari și Arabesque

S-au deschis licitațiile pentru amplasamentul Ghencea. Proiectul prevede lărgirea străzii la patru benzi

S-au deschis licitațiile pentru amplasamentul Ghencea. Proiectul prevede lărgirea străzii la patru benzi

Irinel Ionel Scriosteanu a anuntat deschiderea unei licitatii pentru extinderea Ghencea. Proiectul prevede modificări precum lărgirea străzii la 4 benzi și amplasarea a două stații de autobuz.

Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a anunțat pe pagina sa de Facebook că documentul de sarcină de construcție pentru lărgirea prelungirii străzii Ghencea a fost trimis la Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) pentru verificare. Zona este situată între strada Braşov, viitorul terminus al Tramvaiului 41 şi Pasajul Domneşti, care este un tronson de drum administrat de Administraţia Naţională a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

A depus prevederile proiectului:

  • Strada Prelungirea Ghencea va fi lărgită la 4 benzi, între Strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, iar legătura la infrastructura existentă,
  • Executarea lucrărilor de pistă pentru biciclete cu lățimea de 1,5 metri,
  • organizarea de trotuare pe ambele părți ale drumului cu lățimea de 3 metri,
  • sistemul de iluminat va fi modernizat,
  • Se va realiza un sistem de canalizare pluviala,
  • Vor fi două stații de autobuz,
  • Se vor executa lucrări de amenajare a unei suprafețe intermediare de 2 x 4 metri iar ulterior va fi amenajată o cale dublă de tramvai cu investiția Primăriei Municipiului București,
  • Implementarea intersecțiilor semaforizate:
    -intersecția dintre Prelungirea Ghencea care duce către Cartierul Latin,
    -intersecția dintre Prelungirea Ghencea pentru acces,
    -trecere de pietoni pe strada Prelungirea Ghencea.

Zona țintă a proiectului este situată în București și zona administrativă a sectorului 6 al județului Ilfov, mai exact Bragadiru și Clinceni. Aceasta este între Strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.

În ultimii ani, volumul de trafic în zona Prelungirea Ghencea a crescut semnificativ, realizând că legătura dintre Prelungirea Ghencea şi Pasul Domneşti va facilita dezvoltarea şi creşterea capacităţii de transport şi va reduce timpul petrecut în trafic.

În plus, nivelul serviciilor de transport public va fi îmbunătățit prin finalizarea liniei de tramvai și implementarea proiectului de tren metropolitan București-Ilfov.
Irinel Ionel Scriosteanu a înaintat o propunere la Primăria Capitalei pentru implementarea unui proiect care prevede construirea de benzi de autobuz în prelungirea Ghencea:

„După cum spuneam data trecută, pentru că știu că doar lărgirea bulevardelor și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrare cu sistemul de transport public nu vor rezolva în totalitate problema traficului, propun capitalei ca Ministerul municipal să studieze. implementarea proiectului de realizare a benzilor unice pentru autobuze în extinderea BRT (Bus Rapid Transit) tip Ghencea după finalizarea lucrărilor.”

Acesta propune implementarea unor benzi unice de autobuz în mijlocul zonei în care se află linia de tramvai. Această bandă poate funcționa până când se realizează infrastructura necesară circulației tramvaielor:

„Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructura rutieră, moduri rapide și previzibile de transport public) este cheia pentru atenuarea aglomerației rutiere în zonele metropolitane”.

Proiectul a fost realizat la solicitarea Consiliului Județean Ilfov, prin președintele domnul Hubert Thuma, prin domnul Primăria Bragadiru, prin domnul primar Gabriel Lupulescu, prin Primăria Comunei Clinceni, prin domnul primar Adrian Budeanu și prin Primăria comunei Domneşti, prin domnul primar Ghiță Adrian.
Finanțarea proiectelor provine din fonduri externe neremunerate.

România este plină de blocuri și cartiere rezidențiale, dar puțini dezvoltatori au luat în considerare zonele sportive, deși se acordă o atenție tot mai mare acestui aspect

România este plină de blocuri și cartiere rezidențiale, dar puțini dezvoltatori au luat în considerare zonele sportive, deși se acordă o atenție tot mai mare acestui aspect

Complexurile rezidențiale care oferă și astfel de dotări, fie au spații care s-ar putea deschide către săli de sport, fie au zone exterioare unde oamenii se pot antrena.

În fiecare an se adaugă noi blocuri de locuințe în marile orașe din țară, iar cererea pentru ele este în creștere. Din ce în ce mai mulți investitori se îndreaptă către acest Sector și demarează proiecte cu sute sau mii de apartamente, dar în multe dintre aceste scheme nu există nici măcar locuri de joacă sau spații verzi unde oamenii să se poată exercita afară.

Dezvoltatorii multor proiecte rezidențiale cercetează cum să îmbunătățească eficiența suprafețelor clădirilor, dar în ultimii ani a existat o nevoie tot mai mare de zone verzi sau zone sportive.

„În urmă cu zece ani, spațiile verzi, sportive sau de agrement nu erau zone de interes pentru dezvoltatori, cei mai mulți dintre ei doreau să maximizeze eficiența suprafețelor clădirii și astfel să profite. Dar nevoile oamenilor devin din ce în ce mai complexe, Nevoia de calitate a spațiului arhitectural. iar mediul de locuit devine din ce în ce mai important pentru cumpărători, iar dezvoltatorii încep treptat să încorporeze aceste nevoi în proiecte rezidențiale”, a declarat un reprezentant al companiei Nhood, care dezvoltă proiectul imobiliar Coresi din Brașov.

Proiectul Braşov este un proiect mixt care include centrul comercial Coresi Shopping Resort, proiectul rezidenţial Coresi Avantgarden, parcul de birouri Coresi Business Campus, coworkingul The Business Factory şi hotelul Qosmo operat de Kronwell.

Multe dintre proiectele finalizate până în prezent nu au prevăzut astfel de spații, dar cererea de zone dedicate sportului i-a determinat pe unii dezvoltatori să construiască nu doar locuințe, ci zone și servicii care să răspundă nevoilor viitorilor rezidenți.

„La Cartier Coresi, pasionații de sport și outdoor se pot bucura de o zonă de fitness în aer liber, piste de alergare și ciclism, terenuri de fotbal și baschet, volei sau tenis de masă, un skate park și zonă de pump track, precum și competițiile noastre de pe Aleea Sportsurilor în parteneriat cu Coresi Partners. Cartier Coresi a fost ales ca loc de desfășurare a Festivalului Brașov Runnig în 2021 și 2022”, a spus reprezentantul Nhood.

Reprezentanții Nhood au spus că facilitățile au fost de mare ajutor în deciziile de cumpărare.

„În Brașov nu avem solicitări specifice de la clienții noștri pentru aceste zone sau spații, dar atunci când le arătăm toate aceste avantaje, oamenii înțeleg beneficiile trăirii într-un astfel de mediu și reprezintă oamenii care au luat decizia importantă pentru cumpără”, au spus ei.

Complexele rezidențiale care oferă și astfel de dotări fie au spații care s-ar putea deschide către săli de sport, fie au zone exterioare unde oamenii se pot antrena. Puține proiecte construiesc terenuri de sport în același timp.

De exemplu, compania Maurer a inclus astfel de terenuri de sport în proiect.

„Vrem să încurajăm viața activă și sănătoasă și am creat spații în aer liber pentru ca oamenii din comunitatea Avantgarden3 să se bucure de o varietate de sporturi: terenuri de fotbal din iarbă naturală, terenuri de tenis marcate corespunzător, terenuri de baschet, terenuri de volei, mese de ping-pong și o sală de fitness pe stradă”, a spus reprezentantul Maurer despre proiectul de la Brașov.

Compania mai are un proiect la Târgu-Mureș cu un teren de sport polivalent pentru fotbal, baschet şi tenis.

Printre cei care doresc să cumpere o casă sau un apartament, există o cerere din ce în ce mai mare pentru aceste locuri situate în sau în apropierea ansamblurilor. Andrei, angajat al unei firme de IT din București, plănuiește să-și cumpere o casă anul viitor, dar se uită foarte atent la dotările din zona rezidențială în care se va muta.

Lucrările la autostrada M6 la nord de București au început în luna mai. „Aceasta va fi cea mai grea muncă din zona București-Ilfov”

Lucrările la autostrada M6 la nord de București au început în luna mai. „Aceasta va fi cea mai grea muncă din zona București-Ilfov”

Potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor, Ionuş Săvoiu, lucrările la linia de metrou M6 vor începe la sfârșitul primăverii, mai exact în luna mai. El a mai spus că proiectul va fi „cea mai dificilă muncă din regiunea București-Ilfov”, deoarece ar presupune restricționarea traficului într-una dintre cele mai aglomerate zone din nordul orașului.
Lucrările la autostrada M6 vor începe în această primăvară, mai exact în luna mai, a anunțat Ionuş Săvoiu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor. Acesta este primul tronson de drum expres, cu șase stații, care face legătura între Gara de Nord și cartierul de afaceri Băneasa, iar conform contractului, acest tronson va fi finalizat în următorii trei ani.

Lucrările la autostrada M6 la nord de București au început în luna mai. „Aceasta va fi cea mai grea muncă din zona București-Ilfof”
Potrivit lui Ionuş Săvoiu, lucrarea se preconizează a fi una dificilă, întrucât va presupune restricţionarea traficului în zona de nord a capitalei, una dintre cele mai aglomerate şi de tranzit zone ale oraşului.
“Constructia liniei de metrou din capitala catre Aeroportul Otopeni va fi cea mai dificila lucrare din regiunea Bucuresti-Ilfov. Va limita si traficul in zona de nord a capitalei”, a spus secretarul de stat al Ministerului Transporturilor.

Mai mult, Săvoiu, prin declarația sa, a confirmat oarecum ofertanții câștigători ai acestor lucrări, întrucât era un consorțiu între o firmă turcească și o firmă românească.

„Pentru autostrada M6, Băneasa este prima fază, care este contractul de proiectare și execuție cu Asociația Antreprenorilor din Turcia. Mersul pe șantier la sfârșitul primăverii acestui an, undeva în luna mai, așa cum se prevede în contract. Acesta va fi o nouă provocare, dar am încredere în experții de metrou pentru a asigura un plan adecvat de management al traficului și organizarea stației. În ciuda unor temeri, lucrurile vor funcționa pentru că Bucureștiul a construit metroul”, a explicat Ionuş Săvoiu.

În urmă cu câteva zile, în spațiul public au apărut zvonuri că licitația pentru primul tronson al autostrăzii M6 ar fi fost câștigată de asociația Gulermak-Somet la 97% din valoarea estimată. Există trei ofertanți în această licitație, detaliile sunt următoarele:

  1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARE AS
  2. DOGUS INSAAT VE TICARET AS
  3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHÜT AS
    Autostrada M6 are o lungime de 14,2 kilometri și are 12 stații
    Autostrada M6 va face legătura între gara 1 Mai și aeroportul internațional „Henri Coandă”. Pasagerii vor putea astfel să facă transfer între Gare du Nord și Aeroportul Otopeni fără a fi nevoiți să schimbe autobuzul în timpul călătoriei.
    Lungimea totală a autostrăzii M6 este de 14,2 km și va cuprinde următoarele stații: stația 1 Mai (existentă), Pajura, Expozițiai, Piața Montreal, gara Băneasa, aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion. IC Bratianu, Aeroportul Austria Topeni.

Nicușor Dan anunță deblocarea contractului de modificare a Master Planului Capitalei

Nicușor Dan anunță deblocarea contractului de modificare a Master Planului Capitalei

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, marți, că contractul de revizuire a planului urbanistic general al municipiului București a fost eliberat printr-un proiect de lege adițional semnat de primăria capitalei.
În cadrul conferinței de presă, Nicușor Dan a vorbit despre semnarea actului adițional al contractului de revizuire a masterului urbanistic al municipiului București cu un consorțiu condus de Universitatea de Arhitectură și Urbanism București „Ion Mincu”, a cărui implementare a fost înghețată din 2014.
„După cum știți, în 2013, Primăria Capitalei a semnat un contract de revizuire a masterplanului urbanistic cu un consorțiu condus de Universitatea de Arhitectură. Din păcate, implementarea acestui contract a fost blocată în 2014, cu schimburi dese. , iar apoi a venit Curtea de Conturi, Situația juridică părea să nu ducă nicăieri. Am reușit să desfacem situația și la sfârșitul anului 2022 am semnat un proiect de lege adițional de actualizare a planului general al orașului. Proiectul de lege suplimentar prevedea că un consorțiu condus de o Universitate de Arhitectura ar urma să producă un nou PUG pentru Municipiul București în cursul anului 2023 Termenul limită de depunere a acestei versiuni este decembrie 2023. Din 2024 încoace, documentul va fi depus la ministere și alte organisme de avizare. Ne dorim ca acest proces să fie cât mai rapid posibil. Ca să avem un A document legal care să poată fi aplicat cât mai curând”, a anunțat primarul Capitalei.
El a adăugat că pe tot parcursul procesului a lucrat îndeaproape cu Ministerul Dezvoltării, menționând că masterplanul orașului va avea ca scop planificarea tot ceea ce înseamnă dezvoltare urbană durabilă în București.
„PUG înseamnă până la urmă dezvoltare durabilă în București. Din păcate, tot ceea ce vedem astăzi este rezultatul dezvoltării preponderent speculative, ceea ce înseamnă blocuri între case, ambuteiaje, pierderi de spații verzi, fără școli și comunități de grădinițe. Punct de vedere urban, ăsta e un cuvânt faceți ordine ce se întâmplă, pentru că din păcate a fost o mizerie de ani de zile, iar dezvoltarea a fost speculativă, în timp ce Nu urmărește interesul public Se pare că nimănui nu-i pasă de interesul public. PUG înseamnă că dincolo de supraveghere este și o direcție de dezvoltare. Sperăm că această direcție de dezvoltare poate fi urmată de către autoritate, indiferent cine va fi administrator în viitor, pentru că PUG în 2000 Degeaba e bine, atât în ​​privința reglementărilor, cât și în privința direcția pe care a dat-o atunci, dacă autoritățile nu au respectat-o”, a spus primarul Nicușor Dan.

Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu” Rector Prof. dr.arh. La rândul său, Marian Moiceanu a declarat că semnarea documentului este importantă nu doar pentru Primăria Municipiului București, ci și pentru cetățenii și administrația de sector a capitalei și partenerii proiectului.

„Nevoia unui PUG poate fi exprimată în multe feluri, nu se poate discuta despre un oraș, mai ales despre o capitală, fără a lua în considerare necesitatea unei strategii. Sunt necesare planuri și acele planuri trebuie implementate și nu ar trebui să fie aleatorii, ci mai degrabă. este realizat de profesioniști.Universitatea de Arhitectură și Urbanism, în calitate de lider al consorțiului, este un partener angajat, profesionist și sincer”, a remarcat Marian Moiceanu, care mulțumește în mod deosebit ministrului dezvoltării parteneriatului Cseke Attila și guvernatorul Toni Greblă care a susținut semnarea documentului.
Potrivit lui Tiberiu Florescu, prorector, lider de proiect și lider de consorțiu al universității „Ion Mincu”, PUG are două componente importante, una este strategia, dezvoltarea și cealaltă este partea de reglementare.

„Importanța PUG-ului este copleșitoare pentru orice tip de oraș, mai ales pentru un oraș precum Bucureștiul, care are un dinamism extraordinar și, din punctul de vedere al dezvoltării sale, reprezintă chiar motor important la nivel internațional. În concluzie, acesta este un document strategic și operațional deosebit de important, fără de care Bucureștiul chiar nu poate realiza o dezvoltare echilibrată. Avem experți internaționali în consorțiu, avem parteneri cu experiență în urbanism, împreună cu aceștia am studiat problemele existente și posibil viitor. probleme”, notează Tiberiu Florescu.

Primul hotel AC Marriott din România construit la Brașov de Urban Invest

Primul hotel AC Marriott din România construit la Brașov de Urban Invest

Urban Invest va investi în construcția primului hotel marca AC Marriott din România, care se va deschide la Brașov. Hotelul va face parte din proiectul mixt Urban Plaza dezvoltat de companie, cu o investiție de 25 de milioane de euro în unitatea de cazare, care va avea 161 de camere.

Un reprezentant al companiei Urban Invest a declarat: „Am ales Marriott pentru că este unul dintre mărcile de top din industria hotelieră și, mai important, nu am dezvoltat încă un segment recunoscut internațional al industriei hoteliere de lux din Brașov. .
Hotelul va face parte din proiectul mixt Piața Orașului din Brașov, care include peste 78.000 de metri pătrați de zone rezidențiale, spațiu de birouri, hotel, zonă de retail, clinică medicală, spa și restaurante. Investiția totală în proiect se ridică la 100 de milioane de euro.

AC Hotels by Marriott este un lanț hotelier care operează în mai multe țări din Europa și Statele Unite, care se adresează atât călătorilor de afaceri, cât și celor de agrement.

Top 3 restaurante în zona Banu Manta

Top 3 restaurante în zona Banu Manta
Bulevardul Banu Manta, și împrejurimile bulevardului, sunt zone cu renume ale Bucureștiului. Situat în sectorul 1, bulevardul Banului Manta (mare dregător, comerciant și boier înstărit la mijlocul secolului al XVI-lea), cândva limita orașului și zona rău famată, este azi o arteră reprezentativă, care face legătura între Șoseaua Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab și Bulevardul Ion Mihalache. 

Locul este definitivat ca structură, organizare și arhitectură, fiind un amestec de nou și vechi. Se remarca de departe clădirea Primăria sectorului 1, monument istoric, construită în stilul neoromânesc, de doi arhitecți: Nicu Georgescu, cu înclinațiile sale spre Art Deco, și George Cristinel, autorul Mausoleului de la Mărășești și a Catedralei Mitropolitană din Cluj-Napoca. Asimetrică, masivă, clădirea a fost concepută ca sediu al primăriei sectorului „verde”, cel mai înstărit și mai elevat sector al Bucureștiului, la prima împărțire administrativă a capitalei, în 1928. pentru scurtă vreme a funcționat ca Minister al Afacerilor interne. Liceul Ion Neculce este parte a planului urbanistic inițial, care nu a fost finalizat. 

De-o parte și de alta a bulevardului sunt blocuri construite în anii 1980, care au intercalat și cuprins câteva case individuale cu valoare arhitecturală. Artera este umbrita de arbori masivi, zona fiind una tipic urbană, dar echilibrată și relativ puțin aglomerată, potrivită pentru amplasarea unor restaurante cochete, motiv pentru care am și făcut un top al celor mai bune.


Top 3 restaurante în zona Banu Manta

Restaurantul „Atelierul de tarte”

Atelierul de tarte” este un local mic dar cochet ce atrage privirile trecătorilor. Dacă dorești să ajungi în zonă, poți folosi mașina personală sau un mijloc de transport în comun precum autobuzele 205 sau 381. Cea mai apropiată stație este pe bulevardul Banu Manta, se află la doar două minute de mers pe jos până la atelier

Meniul este creat în totalitate după conceptul românesc însă influența este pe deplin franțuzească. Restaurantul este renumit datorită tartelor apetisante, dar nu numai. Printre cele mai apreciate produse se numără tarta Rouge et Vert, un deliciu cu fructe de pădure în cremă de migdale, completată de un ganache de fistic și ciocolată albă, și tarta Pavlova, o combinație fină între blatul de bezea și crema cu fructul pasiunii, caramel sărat și cremă de mascarpone cu afine și rodie. Delicios!

Ce ne-a surprins plăcut a fost faptul că am putut să împrumutăm o carte din colecția destinată cumpărătorilor îmbinând astfel două plăceri, mâncarea și lectura. Pentru fumători au fost amenajate afară mese încercuite de scaune cu pături pentru zilele răcoroase.

Top 3 restaurante în zona Banu Manta

Restaurantul  „L’Evoque 360”

La aproximativ zece minute de mers pe jos de la stația de metrou Piața Victoriei, se află restaurantul „L’Evoque 360”, un loc aparte pe care designului inovator îl scoate în evidență. s-au folosit doua culori puternice, care fac o asociere speciala, împreuna: negru și verde. 

În ceea ce privește meniul, acesta este axat pe o selecție de rețete inspirate din gastronomia italiană și asiatică. Dacă ajungi aici, încearcă steak de vită sau risotto cu somon. Carnea de vită a fost gătită perfect, iar sosul acrisor și salata de morcovi cu sparanghel au completat perfect gusturile din farfurie. În ceea ce privește risotto cu somon acesta este o veritabilă desfătare de arome delicate.

Atmosfera este însuflețită de ritmul de bossa nova care te va rupe de toate problemele cotidiene. În fiecare weekend, clienții au parte de muzică live, creată de interpreți talentați și dornici să delecteze publicul. Localul „L’Evoque 360” este restaurantul unde te poți relaxa și bucura de o mâncare gustoasă servită corect și de un personal agreabil, după o zi grea la birou sau atunci când ai nevoie de un moment de respiro.

Top 3 restaurante în zona Banu Manta

Restaurantul „Gargantua”

Dacă ești în zona nu rata restaurantul „Gargantua”, un local intim și prietenos. Cea mai apropiată stație de transport public este cea a autobuzelor 205 și 381. Poți ajunge și cu metroul la stația Piața Victoriei, la doar șase minute de mers pe jos până la restaurant. 

Salonul are un design modern, cu arcade curbate din lemn, stâlpi din cărămidă și un bar luminos, în spatele căruia se găsesc rafturi în formă de faguri pline cu sticle de vin. În mare parte, mobilierul este din lemn, asociat cu diferite tapițerii în nuanțe puternice. Întregul decor și luminile subtile ajută la crearea unui mediu plăcut, rafinat și cald în care o să îți dorești să revi.

Meniul este bogat, inspirat din gastronomia europeană și asiatică. Au fost delicioase pachețele crocante de primăvară și tartarul din creveți. În plus au fost excelent prezentate. 

„Gargantua” este genul de restaurant care produce dependență, astfel că nu va fi nevoie să justifici nevoia de a reveni, iar și iar. 

În zona se remarcă și cofetăriile „Maria si Constanta” și Claus” și cafeneaua cu de toate de la dulce la bunătăți sărate „Cookies & Friends”.

Ai o casă nou construită? Reguli pe care să le respecți

Mutatul în casă nouă vine la pachet cu entuziasm și elan de viață. Dar, înainte să aduci vesela și tacâmurile și să te muți propriu-zis, trebuie să știi câteva lucruri despre locuința nouă. Plănuiești să te muți într-o casă nou costruită? Nu omite aceste recomandări.

Ce trebuie să faci la o casă nou construită înainte să te muți

Sunt multe lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când te muți într-o locuință recent construită. Deși consideri că împachetatul și despachetatul sunt singurii pași majori care stau în calea instalării tale în casa nouă, de fapt, ceea ce faci după ce te muți este de o importanță vitală.

Trebuie să te obișnuiești cu noua locuință, să înțelegi cum funcționează și să demarezi demersurile necesare până intri în rolul de locatar. Aceste lucruri trebuie realizate chiar înainte să te muți, în loc să aștepți sau să crezi că poți face totul pe parcurs.

Este adevărat că locuințele nou construite sunt mai eficiente energetic, dar ele otrăvesc aerul din interior. Acest lucru se datorează compușilor chimici emiși de materialele de construcție, mobilierului, parchetului și a altor obiecte din casă.

Știai că terenul de sub casă emite radon? Radonul este un gaz radioactiv degajat continuu din sol și care intră în locuință prin fisurile din fundație, pereți și podele. Din păcate, radonul afectează serios plămânii și este principala cauză de cancer pulmonar la nefumatori.

De aceea, atunci când te muți într-o casă nou construită trebuie să aerisești cât mai mult, zilnic. Astfel, radonul, împreună cu alte substanțe toxice din casă sunt îndepărtate.

Locuințele nou construite sunt mai bine izolate decât casele și apartamentele construite acum mai bine de 10 ani. Dacă înainte existau pierderi de căldură și ventilația naturală nu era blocată de tot, în zilele noastre tâmplăria, tocaria și pereții nu permit schimbul de aer și temperatură cu exteriorul. Dacă nu aerisim cât mai des, atunci trebuie investit într-un purificator de aer decent.

Ce reguli trebuie să respecți la o casa nou construită

Casele nou construite încă lucrează, pereții sunt umezi iar mobilierul și parchetul încă nu au scăpat complet de mirosul de formaldehidă. Când te muți într-o casă nou construită, trebuie să respecți o serie de reguli:

Achiziționează un aparat de monitorizare a aerului și aerisește periodic. Atunci când aerisirea este dificilă, datorită condițiilor meteo sau poluării, trebuie să folosești un purificator de aer.

Evită folosirea parfumurilor sintetice din odorizantele pentru casă. Multe astfel de produse odorizante miros foarte frumos, dar conțin compuși volatili potențial cancerigeni. Chiar și unele produse de curățenie conțin parfumuri pe bază de esteri, care sunt derivați din benzen, o substanță ce poate agrava astmul și cauza multe alte probleme de sănătate.

Dacă nu poți să aerisești camera, scoate covoarele la aer. Acestea, ca și produsele derivate din lemn precum PAL și MDF, sunt pline de aditivi și mai ales formaldehidă.

Folosește un dezumidificator atunci când ai prea multă umiditate în casă. Umiditatea crescută poate duce la apariția mucegaiului și a astmului. Partea bună este că unele dezumidificatoare au și funcție de uscare a hainelor.

Scapă de poluarea cu radon. Aceasta este una dintre cele mai importante reguli când te muți într-o casă nou construită. Radonul se înfiltrează prin fundațiile de beton și beciuri și chiar prin țevile de gaz și apă. Cele mai expuse locuințe se află în Transilvania și în cele mai mari aglomerații urbane: București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Constanța.

Cum elimini radonul din casa nou construită

Cu sau fără pivniță, tot poți avea radon în casa nou construită. Radonul provine din materialele folosite la construcția casei – cărămidă, piatră, pământ – sau chiar de la gipsul (rigipsul) cu care au fost acoperiți pereții interiori.

Pentru a preveni și elimina radonul din casă, poți să utilizezi membrane antiradon la fundație, să etanșezi fisurile datorate tasărilor și să ventilezi – natural sau mecanic – toate încăperile din locuință.

Ideal ar fi să ventilezi cât mai des încă dinainte să faci marele pas și să te muți în casa nou construită. Respectă aceste reguli atunci când construiești un imobil sau te muți în casa nou construită. Ai grijă de sănătatea familiei tale și bucurați-vă de noua casă!

De ce este bine să îți asiguri casa și ce riști dacă nu faci asta

Unele statistici arată că, în România, are loc un furt din locuință pe oră, iar pompierii sunt chemați de 15 ori pe zi pentru a stinge incendii apărute la proprietățile oamenilor. Locuițele sunt supuse la mai multe riscuri, iar noi vrem să ne simțim acasă în siguranță și protejați de orice fenomene. Uite de ce este bine să îți asiguri casa și ce riști dacă te hotărăști să nu faci acest lucru.

De ce să iți asiguri locuința

Anual, mii de locuințe din România sunt inundate și afectate de dezastre mai mult sau mai puțin naturale. Iei în calcul încheierea unei polițe de asigurare pentru locuința ta? Iată câteva motive pentru care să îți asiguri locuința:

• Iți protejezi casa de incendii, inundații sau cutremure. Frecvent au incendii din cauza fumatului în spații neamenajate, coșuri de fum necurățate sau defecte, instalații electrice defecte sau mijloace de încălzire improprii.

• Bunurile din casă sunt acoperite de asigurare. În alte cuvinte, daca ți se fură laptopul și tableta, acestea sunt asigurate. De asemenea, dacă mobilierul sau electrocasnicele sunt deteriorate din cauza unor dezastre, vei recupera banii astfel încât să le poți înlocui fără eforturi financiare.

• Dacă ești responsabil, vei încheia polița obligatorie de asigurare a locuinței, care costă între 10 și 20 de euro pe an. Dar poți opta și pentru o asigurare facultativă, care oferă acoperire completă și mai multe beneficii în cazul în care ai nevoie. Spre exemplu, poți achiziționa un serviciu de asistență tehnică la domiciliu, ceea ce se traduce prin faptul că poți beneficia de ajutorul specialiștilor pentru reparații de urgență chiar la tine acasă.

• Având o asigurare pentru casă, te asiguri că poți face față cheltuilelor neprevăzute, pentru diverse reparații.

• Dacă trebuie să repari casa și este imposibil să trăiești aici pentru o perioadă limitată de timp, unele asigurări acoperă cheltuielile de cazare. În cazul în care vrei să fii pregătit în acest aspect, informează-te la mai multe firme de asigurări.

Ce riști dacă nu iți asiguri casa

Astăzi, toți proprietarii din țară sunt obligați să își asigure locuința împotriva riscurilor cauzate de diverse catastrofe naturale – alunecări de teren, inundații și cutremure. Dar poate riscul să te lovești de una dintre aceste situații este minim și nu vrei să închei o poliță de asigurare de care, mai mult ca sigur, nu vei avea nevoie. Totuși, ești obligat. Iți poți asigura locuința și printr-o asigurare facultativă, dar aceasta este complementară celei obligatorii.

Partea buna este că poți alege pentru ce riscuri vrei să cumperi protecție. Când închei contractul de asigurare, ai posibilitatea să alegi cât ai vrea să primești în cazul în care locuința ta este afectată.

Ce riști dacă nu închei o poliță de asigurare pentru casă?

În primul rând, locuința ta nu este asigurată în caz de dezastre naturale. În al doilea rând, ești pasibil de amendă, căci organele specializate pot sancționa această abatere.

Dacă nu îți asiguri casa, vei plăti din propriul buzunar pentru reparațiile sau chiar reconstrucția casei tale. Să nu mai menționăm că în perioada renovării va fi greu să găsești o locuință temporară în care să te simți în largul tău. Însă, cu asigurarea potrivită, poți fii fără griji în toate situațiile sus-menționate.

Spre ce să te orientezi când asiguri casa

Întâi, trebuie să stabilești care sunt riscurile majore la care este supusă casa ta. Locuiești într-o zonă cu risc de inundații, au loc frecvent cutremure sau vecinul de deasupra tot uită robinetul deschis în baie? Deții în locuință obiecte de valoare mare? Toate aceste lucruri contează atunci când închei o poliță de asigurare la casă.

Apoi, trebuie să alegi o companie de asigurări de încredere. Istoria ne învață că și companiile de încredere și renumite pot să aibă probleme și să falimenteze. Deși nu putem fi la curent cu toate problemele pe care ale are un eventual asigurator, putem să ne facem temele și să ne documentăm cât mai bine înainte să asigurăm casa.

Alege un pachet de asigurare a locuinței care ți se potrivește. Riști mult dacă nu îți asiguri casa – poți pierde investițiile de o viață! Partea bună este că poți să îți asiguri chiar și valoarea întreagă a locuinței, dar trebuie să fii dispus să plătești pentru această poliță. Tu la ce societate ai încheiat contractul de asigurare a casei?