Toate informațiile de care ai nevoie înainte să cumperi o locuință nouă!
Vrei să fii dezvoltator? Mai jos sunt toate etapele prin care trece un proiect imobiliar

Vrei să fii dezvoltator? Mai jos sunt toate etapele prin care trece un proiect imobiliar

La prima vedere, activitățile dezvoltatorilor imobiliari dau impresia că totul se rezumă la construcția și vânzarea de imobile, dar etapele prin care trec proiectele imobiliare ne spun că mai multă muncă pentru investitori este construirea de documente încărcate cu documente.

Am vorbit cu Nicu Stoica, inginer proiectant specializat in structuri de rezistenta in cadrul Ingineri Asociati Construct, despre pasii pe care trebuie sa ii urmeze un dezvoltator pentru a construi ceva.

“Am descoperit și aceste lucruri, am făcut un studiu pentru a identifica intersecția dintre noi ca ingineri structurali și clienții noștri. Când și unde au nevoie de noi”, ne-a spus Nicu Stoica.

Cu toate acestea, rezultatele acestui studiu arată că există cel puțin 18 faze distincte de la primul pas până la finalul proiectului.

  1. Obțineți un certificat în urbanism. Presupunând că investitorul/dezvoltatorul a cumpărat terenul și știe ce vrea să construiască, acesta este primul pas pe care trebuie să-l facă.

„Este foarte important să ai un certificat de urbanism, nu doar un certificat de informare, ci și un certificat de arhitectură, chiar dacă nu ai finalizat cum va arăta clădirea ta. Acest lucru este important pentru că în faza de construcție autoritățile vor spune tu exact ce ai nevoie în ceea ce privește autorizațiile și documentația ce”, explică Nicu Stoica, inginer structural de rezistență cu peste 15 ani de experiență în domeniu.

Cu alte cuvinte, dacă ar fi să aplicați pentru un certificat de urbanism informativ, s-ar putea să vă zgârieți din cap, deoarece informațiile primite erau vagi, întrucât articolele de urbanism general au fost „aruncate” în certificat.

În plus, vă poate ajuta să înțelegeți nivelul infrastructurii rutiere și de utilități din zona pe care doriți să o construiți.

Următorii pași depind mai mult de experții cu care veți lucra pentru a vă ghida. Chiar dacă crezi că te descurci, pierzi mai mult timp și chiar bani.

„Unora ușile se deschid mai repede, altele mai greu, iar cei care sunt abia la început nu știu ce ușă trebuie să deschidă”, Nicu Stoica.

  1. Tema de proiectare este inițiată de beneficiarul imobilului în baza certificatului de urbanism. Acest lucru se va schimba pe parcursul proiectului din diverse motive.
  2. Biroul de arhitectură realizează un concept (numit studiu de fezabilitate). Potrivit lui Nicu Stoica, birourile structurale externe sunt folosite în aproximativ 80% din cazuri;
  3. Se acceptă propunerea de arhitectură. În această etapă apar și primele evaluări cât mai apropiate de valoarea investiției;
  4. Efectuați cercetări. În această etapă se efectuează vizite la fața locului, studii de impact etc. Este mai degrabă treaba specialiștilor de aici care știu mai multe despre ce trebuie făcut decât dezvoltatorii sau investitorii și depinde și de informațiile din certificatul de urbanism;
  5. Sunt recunoscute obiectul, studiile și valoarea investiției. În această etapă, beneficiarul stabilește o valoare de cost pentru proiectarea structurală;
  6. Dacă nu are deja o echipă internă, beneficiarul solicită colaboratorilor să liciteze pentru proiectarea structurii de rezistență, instalație etc.
  7. După ce ofertele sunt acceptate, trimiteți tema de design.
  8. Consultarea conformității structurale cu arhitectul (beneficiarul) dacă există impact asupra temei inițiale a clădirii sau a problemelor legate de costuri.

Cu alte cuvinte, datele din teren, cerințele legate de proiect, aduc în cele mai multe cazuri modificări față de conceptul inițial, care duc și la o recalculare a bugetului de investiții.

„Dintre toate fazele structurii de rezistență, aceasta cred că este cea mai importantă, este vectorul întregului proiect structural”, subliniază Nicu Stoica.

  1. Implementarea proiectelor de autorizatie de constructie, depuse la Primarie in baza Certificatului de Urbanism.
  2. Această fază este o continuare a fazei anterioare. Modificările de proiect pot avea loc pe baza recomandărilor sau cerințelor agenției, sub rezerva aprobării proiectului și eliberării autorizațiilor de construire.
  3. Totodată, echipa de colaboratori va livra proiectul tehnic de execuție.
  4. Abia după acest pas se caută un constructor deoarece cele mai importante detalii tehnice ale construcției sunt cunoscute în cea mai mare măsură.
  5. Obțineți autorizație. În acest moment, totul ar trebui să fie în ordine din punct de vedere al documentației și al autorizației. Puteți trece la etapa următoare.
  6. Începeți construcția. După toți pașii stresanți, plictisitori, dar cu siguranță nu plictisitori, constructorul poate începe să construiască șantierul. Am putea discuta și despre cei care au fost pe site mai devreme, dar acesta este un alt subiect.
  7. Urmărirea implementării. Daca da, potrivit lui Nicu Stoica, dar este adevarat in 90% din cazuri si este recomandat.
  8. Recepția lucrărilor. Cu alte cuvinte, constructorul livrează construcția finală. Evident, dacă totul este în regulă și dezvoltatorul/investitorul este mulțumit de execuție.
  9. Închiderea proiectului. În cazul construcției de locuințe, se presupune că dezvoltatorul a vândut sau este pe cale să vândă ultima locuință din proiectul său. În cazul imobilelor comerciale, dacă nu sunt vândute altcuiva, investitorul apelează la partea de management a proprietății și încheie contracte cu chiriașii acesteia.

Potrivit lui Nicu Stoica, pentru un proiect mai mic, durata medie este de 3-4 ani, ținând cont de realizarea conceptului, planul de afaceri, obținerea avizelor și avizelor, și construcție. În cazurile fericite poate fi mai mică de 3 ani, dar acest lucru este rar.

Pentru proiectele imobiliare complexe, precum cele mai multe proiecte noi, componentele mixte, care pot consta din clădiri rezidențiale, galerii comerciale, spații de birouri sau hoteluri, au un ciclu mediu cuprins între 4-6 ani. Evident, documentele necesare, în special pentru obținerea autorizației de construire, variază în funcție de nivelul de complexitate.

Ți-a plăcut articolul? Împarte-l cu alții!
Link articol
Articolul anterior

Cum să trăiești mai bine. Cifre cheie de pe piața rezidențială a Capitalei. Ce zone ale orașului atrag cele mai multe livrări în 2023 și care sunt locațiile pentru următorii câțiva ani?

Articolul următor

Mai puține case noi în București în 2023 – vor fi livrate cu 11% mai puține apartamente și case

Recomandăm și...