Apartamente Noi Direct Dezvoltator

INTERVIU: Locuința, și loc de muncă, și școală – tendințele momentului în materie de amenajări interioare

Fiind nevoiți să petreacă mult mai mult timp în propria casă, românii sunt acum mult mai interesați de îmbunătățirea confortului locativ.

În ciuda provocărilor din domeniul sanitar, anul trecut s-a încheiat într-o notă pozitivă pentru două dintre domeniile conexe imobiliarelor, anume construcțiile și amenajările interioare. „Potrivit datelor oficiale, volumul total al lucrărilor de construcții a crescut cu 19,3% în perioada ianuarie-septembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Lucrările de întreținere și reparații curente și lucrările de construcții noi au crescut cu 46,6%, respectiv cu 7,7%, iar lucrările de construcții în domeniul clădirilor rezidențiale au crescut cu 19,1% în perioada menționată. Această evoluție s-a reflectat și în cererea pentru produsele destinate amenajărilor interioare, implicit și în vânzările Delta Studio, care au crescut cu 10% în 2020 față de 2019”, subliniază Dragoș Bonea, proprietarul furnizorului de soluții de amenajări interioare Delta Studio.

Potrivit acestuia, creșterea a fost resimțită atât din punctul de vedere al volumului de produse achiziționate, cât și din cel al calității solicitate de către clienți. A avut loc, de fapt, o accentuare a unei tendințe apărute chiar din anii trecuți. „Pe segmentul rezidențial, din care vine cea mai mare parte a cererii pentru produsele noastre, cumpărătorii de locuințe au criterii foarte bine definite în privința tuturor aspectelor pe care le presupune achiziția, inclusiv pe partea de mobilier de bucătărie, de baie și de obiecte sanitare”, explică Bonea.

„Semnalele pe care le avem din piață arată că dezvoltările rezidențiale vor continua într-un ritm susținut și în 2021, chiar dacă în primul semestru din 2021 este posibil să fie înregistrată o scădere față de aceeași perioadă a anului trecut.”

Dragoș Bonea, Delta Studio

Proiecte complete de amenajări interioare

Oficialul Delta Studio punctează că, spre deosebire de anii anteriori, investițiile în proiecte de amenajări interioare au devenit mult mai susținute. Pe fondul atenției sporite acordate locuinței, compania a demarat o colaborare cu designerul Karim Rashid, care semnează designul lavoarelor, introducând peste 15 tonuri de culoare pentru lavoarele din gama Dalet Color. „Ne dorim ca baia să fie mai mult decât un spațiu cu rol funcțional și, de aceea, pentru gama de obiecte sanitare colorate, am ales viziunea lui Karim Rashid, care este completată de produse de autor și soluții de amenajare semnate de arhitecți talentați din România”, arată Bonea.

„În acest an, cei care și-au renovat sau reamenajat casa au acordat o importanță mai mare designului față de anii anteriori. Motivul este că locuința a devenit mai mult decât un loc în care ajungeai după ce plecai de la birou pentru a te uita la un serial și a dormi. În 2020, locuința a fost și loc de muncă, și școală pentru copii, pe lângă funcționalitatea sa de bază, aceea de locuire.”

Prin biroul propriu de arhitectură, Delta Studio, compania derulează proiecte complete de amenajări interioare, prin care oferă servicii de proiectare, livrare, execuție, urmărire de șantier și management de proiect. „Pentru clienții noștri, asumarea integrală a responsabilității pentru proiectul de amenajare este un mare atu și avem o cerere din ce în ce mai mare pentru astfel de proiecte”, adaugă reprezentantul companiei.

Preferință pentru open space, dar delimitat funcțional

Populare în rândul românilor sunt, pe lângă reamenajările propriu-zise, și intervențiile punctuale asupra spațiului locuibil, cum ar fi refinisarea unor zone, adăugarea sau înlocuirea unor piese de mobilier sau corpuri de iluminat, precum și alegerea unor obiecte sanitare sau piese de mobilier cu un design geometric, minimalist. La nivel funcțional, tendința este de a crea concepte open space, în care zonele locuinței sunt însă foarte atent individualizate, iar la nivel estetic, finisajele și tonurile inspirate din natură continuă să se numere printre preferințele clienților. În materie de obiecte sanitare, dar și de finisaje și piese de mobilier, exigențele clienților au crescut, la fel ca și cererea pentru produse de o calitate superioară.

„Odată cu noul context și timpul mult mai mare petrecut în case, se urmărește totodată o flexibilitate a amenajărilor, pentru a putea acomoda ocazional spații de lucru sau de studiu. În 2021 vom vedea ambiente mult mai atent gândite și mai sofisticate, care folosesc forme inedite, texturi plăcute și accente de culoare sau metalice.”

Raportul calitate-preț, un important criteriu de selecție

Reprezentantul Delta Studio a punctat că o evoluție foarte bună la capitolul vânzări au avut-o, anul trecut, produsele din gama Dalet, brandul propriu de mobilier de baie și obiecte sanitare, care a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 42%, de la 1,6 milioane de euro în 2019, la 2,8 milioane de euro în primele nouă luni din 2020. În opinia sa, interes ridicat pentru produsele din această gamă se explică prin atractivitatea raportulului calitate-preț, la aceasta adăugându-se faptul că sunt disponibile rapid. „Produsele din gama Dalet sunt cu 30%-50% mai ieftine decât cele similare ale producătorilor străini și sunt disponibile în stoc”, notează acesta.

„Raportul calitate-preț a devenit unul dintre criteriile primordiale în privința soluțiilor de amenajări interioare. Am remarcat acest aspect în special în cazul produselor din gama Dalet, brandul nostru propriu de mobilier de baie și obiecte sanitare pe care l-am fondat acum patru ani și în care am investit, până acum, două milioane de euro, inclusiv investiția de 500.000 de euro în fabrica noastră proprie, Terramob din Piatra Neamț, unde producem mobilierul de baie.”

.