Joi, 2 martie 2023, Consiliul General al Capitalei va vota indicatorii tehnico-economici pentru refacerea liniei de tramvai 5. Investiția pe care vrea să o facă PMB este de 228.508.896,91 lei cu TVA inclus.
Primăria Municipiului București vrea să repare 4,25 kilometri de tramvai care face parte din linia 5, potrivit Monitorului Municipiului București.
Lucrările de restaurare sunt necesare deoarece starea tehnică a liniei este instabilă în acest moment. Prin urmare, tramvaiele nu pot funcționa în condiții sigure pentru bucureșteni.
„Obiectiv de investiții. Reabilitarea sistemului rutier al Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa. Este unul dintre proiectele prioritare de completare a achiziției de tramvaie și echipamente necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe Linia 5”.
Linia 5 este una dintre cele mai aglomerate linii din București. Potrivit rapoartelor speciale, în medie, 11.731 de bucureșteni merg zilnic cu tramvaiul. Oferă conexiuni între zone importante ale orașului și cu metroul.
Valoarea totală a investiției este de aproximativ 228.508.896,91 coloane cu TVA, iar perioada de execuție este de 12 luni. Pe lângă reabilitarea a peste 4 kilometri de linii de tramvai, PMB a anunțat că pe această linie vor fi modernizați și 15 cadre aferente Liniei 5.
Monorailul liniei de tramvai 5 are o lungime de 14,4 kilometri. Dintre acestea, tronsonul modernizat se întinde pe 2,1 kilometri de benzi simple. Iată zonele în care pista a fost modernizată:
- Terminalul Sf. Vineri,
- Strada Sf. Vineri;
- Calea Moşilor până la intersecţia Străzii Dr. Alexandru Paleologu,
Strada Turnari, - Pasaj Băneasa;
- Bulevardul Aerogării – centură spre strada Grațioasa,
- Bucla de întoarcere.
Infrastructura liniei de tramvai 5 (cu terminus la Piața Sfânta Vineri și buclă retur în zona Băneasa) traversează următoarele linii principale: