În cazul Parisului, două piețe separate, intervenție minimă a autorităților locale și rezultate excelente. Piețele din București și Paris sunt mai mult un cartier de „stradă a poporului” și ar putea fi o inspirație pentru Clotilde Armand, primarul arondismentului I de origine franceză.
Place de la Fontaine Timbaud din Paris este o piață comunitară adaptată la noua realitate climatică.
O postare din comunitatea București oferă ambele exemple, în care te poți odihni liniștit chiar și în timpul celei mai rea canicule, întrucât natura oferă umbră, iar asfaltul a fost complet îndepărtat și înlocuit cu piatră cubică și piatră de pavaj.
În schimb, Piața Iosif Sava, care ar trebui să fie centrată pe statuia marelui muzicolog român, este un drum mare asfaltat.
O comparăm cu Piața Iosif Sava de lângă Cișmigiu, o mare de asfalt cu doar 4% spațiu verde (90 din cei 2200 mp). Iubitorii capitalei adunați în comunitatea „Străzi pentru oameni” din București au spus că numele corect ar trebui să fie crucea lui Iosif Sava.
O mare parte din centrul capitalei, în zona administrativă a Sectorului 1, a fost sufocată de mașini, dintre care unele sunt parcate ilegal, iar din aprilie, sectorul 1, aflat în scădere, a început să le ridice de pe carosabil.
Într-un cadru online, Sectorul 1 este adesea criticat pentru lipsa de intervenție în spațiile verzi și întreținerea acestora.