Toate informațiile de care ai nevoie înainte să cumperi o locuință nouă!
CGMB a aprobat majorarea capitalului social al STB cu 301 milioane lei. Fondurile vor fi folosite pentru construirea unei stații de autobuz electric și modernizarea a 70 de tramvaie

CGMB a aprobat majorarea capitalului social al STB cu 301 milioane lei. Fondurile vor fi folosite pentru construirea unei stații de autobuz electric și modernizarea a 70 de tramvaie

Capitalul social al Transport București (STB) va fi majorat cu 301 milioane de lei, potrivit unei hotărâri adoptate marți de Consiliul General al Capitalei cu 31 de „da” și 18 abțineri.
Astfel, capitalul social al STB se va ridica la 477.000.000 lei, 99,89% pentru municipiul București și 0,11% pentru județul Ilfov.
Investiţiile vizează construirea unei staţii de autobuze electrice în Giuleşti şi modernizarea a peste 70 de tramvaie, a declarat, luni, în şedinţa comisiei de transport, directorul general STB, Adrian Criţ.

Potrivit acestuia, STB urmărește construirea unei stații de autobuze electrice în Giulești pe un teren deținut de companie – 42.000.000 lei; modernizarea a 50 de tramvaie V3A – 176.300.000 lei; patru vagoane de tramvai V3A reparație de bază a caroseriei tramvaiului – 3.225.808 lei; reparație generală a patru corpuri de tramvai – 7.541.000 lei; modernizarea a 20 tramvaie Tatra – 65.450.000 lei; finalizarea unui tramvai Bucur LF – 6.800.000 Yi.
„De fapt, prin modernizare, se vor schimba și echipamentele de tracțiune. Toate tramvaiele vor fi transformate în tramvaie fără bariere, cu podele la nivelul peronului ocupând cel puțin 35% din întreaga suprafață a tramvaielor și asigurând o iar cabina este prevăzută cu un sistem de climatizare”, a spus directorul STB.
El a menționat că compania are nevoie în prezent de 400 de tramvaie, pe lângă cele care vor fi achiziționate în curând, și de cele aflate în funcțiune care trebuie modernizate.

“Prin modernizare intelegem o revizie majora a acestor vehicule astfel incat sa indeplineasca toate cerintele de calitate ale transportului civilizat din capitala. Este clar ca nu mai vrem ca tramvaiele sa arate ca in anii 80. Avem nevoie de niste tramvaie modificate. La atelier de reparații avem deja un prototip de tramvai V3A, cu podeaua parțial coborâtă, care va folosi pentru prima dată fibră de sticlă la exterior, ceea ce oferă posibilitatea unei mai bune întrețineri a tramvaiului și fără regenerare Rugina este pe caroserie.În plus, interiorul este tot din fibră de sticlă, iar noi avem alte soluţii constructive care reduc costurile pe de o parte şi prelungesc durata de viaţă a tramvaiului pe de altă parte”, explică Criţ.

În raportul de aprobare a proiectului, s-a amintit că în august 2022, STB a fost autorizată să efectueze un test prudent de investitor privat pentru majorarea capitalului social cu 301.644.000 lei, „pentru a stabili dacă societatea ar beneficia de avantaje dacă Municipiul București prin CGMB Acționând ca un investitor privat prudent într-o economie de piață, acest lucru nu ar fi disponibil în condiții normale de piață.

Concluzia testului Prudent Investor Private este că participarea Canton Fair la această majorare de capital nu este o subvenție de stat.

Ți-a plăcut articolul? Împarte-l cu alții!
Link articol
Articolul anterior

Consiliul Local Sector 1 aprobă actele lucrărilor de restaurare a 13 străzi

Articolul următor

Fondul European: aproximativ 400 de milioane de euro pregătiți pentru sectorul privat din București și Ilfov până în 2029

Recomandăm și...