Bucureștenii care folosesc tramvaiul 5 au motive să fie fericiți. Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat finalizarea lucrărilor la bucla de întoarcere a acestei linii, situată pe Bulevardul Aerogării, în zona Aeroportului Băneasa. Lucrările au fost executate de STB și au durat mai mult decât era prevăzut, din cauza unor probleme legate de exproprieri și insolvența fostului executant.
Ce înseamnă asta pentru călători? Ei bine, nu va mai fi nevoie de tramvaie cu două capete care să circule în stil pendulă. În schimb, vor circula tramvaie cu o singură cabină, ceea ce va simplifica lucrurile. În plus, s-au făcut o serie de îmbunătățiri în zonă, cum ar fi realizarea caii de rulare, liniei aeriene de contact a tramvaiului, trotuarelor și peronului. S-au mai făcut și instalații de canalizare pentru preluarea apelor meteorice, marcaje rutiere și semafoare.
Dar nu se oprește aici. Primarul a mai anunțat că linia 5 va fi și ea reabilitată. În luna mai a acestui an, a fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare pentru această linie. Acum, municipalitatea se află în faza de evaluare a ofertelor primite în cadrul licitației.
Linia 5 a fost repusă în funcțiune în vara anului trecut, după ce a fost nefolosită mai bine de cinci ani. Cu toate acestea, calea de rulare a tramvaielor se află într-o stare avansată de degradare, ceea ce a ridicat semne de întrebare legate de siguranța călătorilor. Bucureștenii se plângeau că, pe tronsonul dintre Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare, sunt zgâlțâiți în mijlocul de transport public.
În concluzie, aceste schimbări sunt binevenite și așteptate de mult timp. Cu toate acestea, rămâne de văzut cât de eficiente vor fi aceste îmbunătățiri în practică și cât de mult vor contribui la fluidizarea traficului și la confortul călătorilor. Cu siguranță, orice pas înainte este binevenit în încercarea de a face transportul public din București mai eficient și mai sigur.