Bucureștiul pare să fie pe cale să devină un “oraș occidental”, cel puțin dacă ne luăm după ultimele declarații ale primarului Sectorului 4, Daniel Băluță. La inaugurarea Parcului Tudor Arghezi, primarul a anunțat că, în parteneriat cu Consiliul Județean Giurgiu, se pregătește construirea unui aeroport internațional în zona de sud a Capitalei. Un proiect ambițios, nu-i așa?
De ce în sudul Bucureștiului? Ei bine, discuția nu este nouă. Se vorbește despre acest aeroport de aproximativ 20 de ani. În 2008, Guvernul României a aprobat chiar un studiu de fezabilitate pentru acest proiect. La acea vreme, se vehiculau trei posibile locații: Adunații Copăceni, Comana și Jilava. Din păcate, ideea a fost abandonată, dar acum pare să prindă din nou viață.
Primarul Băluță nu a oferit detalii despre locația exactă sau despre ce înseamnă “procedurile premergătoare”, dar a subliniat că aeroportul va avea o componentă importantă de cargo. Asta pentru că Aeroportul Otopeni, să fim sinceri, este depășit din acest punct de vedere. Și nu doar atât, dar un aeroport nou ar însemna și mai multe conexiuni cu restul Europei, ceea ce ar aduce un plus de dinamism orașului.
În 2018, sub Guvernul Dăncilă, aeroportul din sudul Capitalei a fost inclus pe lista investițiilor strategice, urmând să fie pregătit și atribuit în parteneriat public-privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP). Deși ideea a fost abandonată, acum pare să fie momentul potrivit pentru reluarea discuțiilor.
Un aeroport nou ar putea rezolva multe probleme logistice și ar putea aduce un suflu nou pentru dezvoltarea urbană. Imaginați-vă un București mai “aerisit, verde și mai ales, conectat așa cum trebuie cu restul Europei”, cum spunea primarul Băluță. Și nu în ultimul rând, un aeroport în sudul orașului ar putea echilibra dezvoltarea urbană și ar putea aduce investiții și în această zonă, care este adesea neglijată.
În concluzie, un aeroport în sudul Bucureștiului ar putea fi exact ceea ce are nevoie orașul pentru a se alinia standardelor europene. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile și ce planuri concrete vor fi puse în aplicare. Până atunci, rămânem cu speranța că Bucureștiul va deveni un oraș cu adevărat european, nu doar la nivel de discurs, ci și la nivel de infrastructură.